“Önle, Azalt, Yeniden Kullan” Temalı Sıfır Atık Farkındalık Çalışmaları

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenen 2026 yılı Sıfır Atık aylık temaları kapsamında Ocak ayı, atık oluşumunun kaynağında önlenmesi, tüketimin azaltılması ve yeniden kullanımın teşvik edilmesine odaklanan “Önle, Azalt, Yeniden Kullan” temasıyla ele alınıyor. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2026 yılı Sıfır Atık tema planı kapsamında Ocak ayı teması olan “Önle, Azalt, Yeniden Kullan” yaklaşımı doğrultusunda farkındalık çalışmalarını başlattı. Bu çerçevede Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülen çalışmalarla, “Atma, Onar, Yenisini Alma, Paylaş” yaklaşımı doğrultusunda üniversite bileşenlerinin sıfır atık konusunda bilinçlendirilmesi hedefleniyor. Bu kapsamda; üniversite yerleşkesinde bilgilendirme çalışmaları, afiş ve dijital farkındalık materyalleri, eğitim ve duyuru faaliyetleri yürütülecek. Öğrenciler, akademik ve idari personel ile tüm paydaşların sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları geliştirmesi, tek kullanımlık ürün kullanımının azaltılması ve yeniden kullanım kültürünün yaygınlaştırılması amaçlanıyor. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, çevresel sürdürülebilirliği kurumsal politika ve stratejik hedefleri arasında öncelikli alanlardan biri olarak ele almakta olup, sıfır atık çalışmaları kapsamında belirlenen aylık temalar doğrultusunda farkındalık ve uygulama faaliyetlerini yıl boyunca sürdürmeye devam edecektir.
10.02.2026 17:56 || 115 kez okundu.